Sabtu, 12 Mac 2011

LEPAS GERAM...!!!

alu...hem...salam.dah lama aku xupdate blog nie..mybe xada story nak citer...so tengah mencari-cari cerita yang hot2 gitu n panaz...

susah jugak kan jadi manusia nie...tapi aku tetap bersyukur coz aku d'lahir kan sebagai seorang manusia yang berguna...hee.banyak dugaan dan rintangan yang harus d'lalui.pahit..manis..suka..duka..walaupun rasa agak susah n sukar d'hadapi tapi ianye still kena redah je...huhuhu...kehidupan nie xsemudah yang disangka...banyak masalah yang mendatang.mungkin ini juga dugaan dari maha esa..xsemestinye nak happy n senang hati je..tapi kadang2 aku rasa xmampu nak redah je...semua masalah nie..ye lah rasa macam beban batu yang besar d'gendong...ha..bayangkan lah berat kan !!..kalau boleh aku nak lari dari semua masalah nie (ayat cm dalam fb je)...ye lah lari pecut ke luar negara ke..heheheh..cerite nak hebat je.tapi kalau dekat boleh lah lari,nie jauh..lari jauh mana pun xsampai2...huhuhuhu...dalam otak nie serabut gila...dah macam akar pokok,nak je d'cantas2...


kat opiz pulak dengan satu hal nye...orang2 yang selalu buat aku RIMAS!!!...tahu x...RIMAS!!!...jangan sampai aku jerit kuat2 macam orang histeria...nak...aku jadi cm tue...nak ke!!!dah b'umor buat cara dah b'umor...jangan jadi cm budak2 sangat.dah cukup hormat aku layan kamo2 semua,jangan sampai kaki,tangan,mulut aku b'kata2 dan tampar laju2...nak...of cours lah xnak kan...so duduk diam2...dan jangan selalu sangat buat aku or kawan2 aku...faham...kamo ingat kamo bagus sangat ke !!!...sebab kamo b'umor so kamo lebih makan garam dulu...sory sikit!!!...kamo bukan lah orang yang bagus sangat2...sangat2...dengar suara kamo pun aku xsuka!!!...dan lagi satu...kamo jangan suka2 nak bt mulot kat orng...n then citer yg buruk2 pasal aku...aku xkacau hidup kau...periuk nasi kau...so jangan nak memandai kacau ak..!!!...


aku xnak bermusuh dengan kau...so...kau jangan bagi aku bermusuh dengan kau...dan aku pun xpernah nak suka2 b'musuh dengan orng...kenapa orng d'sekeliling xnampak orng2 jahat nie...terutama macam kamo...xperlu nak b'sembunyi d'sebalik keimanan kamo...ketaqwaan kamo...kelembutan kamo...kemesraan kamo...kebaikan kamo...sudah cukup geli aku tengok semua tue...cukup lah...!!!...aku xnak tengok lagi...kamo xtahu ke orng d'sekeliling kamo xsuka kamo...atau orng d'sekeliling kamo buta dengan sikap kepurapuraan kamo...ouh...tidak!!!...mungkin satu hari nanti kamo dan orng d'sekeliling kamo akan sedar...dan d'saat tue lah...aku akan t'senyum tanda k'menangan aku...jadi dari situ lah orng d'sekeliling kamo sedar sape diri kamo yang sebenar nye...


jadi sekarang aku rasa dah puas dan lega bila dah LEPAS GERAM...semua nie...








Yang Benar

0 ulasan: